سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از مصاحبت با فاسقان، بدکاران و آنان که آشکارا مرتکب معصیت می شوند، بپرهیز . [امام علی علیه السلام]
سامی یوسف و آوای اسلامی

sami

 

‹‹کاریکاتورهای دانمارکی››

 

نامه ای شخصی از سامی یوسف:

در هفته های اخیر ما شاهد وقایع دردناکی بوده ایم که مهم ترین آن چاپ و تجدید چاپ کاریکاتور‌های نا خوشایند‌، زشت، فتنه انگیز و موهن پیامبر محبوب ما حضرت محمد (ص) بوده است.

من به همراه اکثریت قریب به اتفاق مسلمانان، در پی چاپ و تجدید چاپ این کاریکاتور ها رنجور و وحشت زده شده ایم. بله، انسان آزادی بیان دارد و خدا می داند که ما در نقاط بسیاری ازجهان نیازمند آزادی بیان هستیم اما آزادی بیان مستلزم مسئولیت و قضاوتی صحیح می باشد.

برای مسلمانان، حب پیامبر(ص) یک ستایش به حساب می آید. درواقع ما می کوشیم تا پیامبرمان را از والدین و حتی خودمان بیشتر دوست بداریم. اگر از هر مسلمانی در هر کجای جهان بپرسی "نظزت راجع به محمد چیست؟" در میابی که تمام آنان محبت مطلق و احترام خود را نسبت به پیامبر اکرم (ص) ابراز می دارند و به شدت نسبت به موارد موهن و افترا آمیز که به پیامبرمان منسوب می شود احساس رنج و عذاب می کنند.

پذیرش یا انکار خداوند (یک اعتقاد و انتخاب شخصی است) اما هر گونه تجاوز به ساحت مقدس رسول اکرم (ص) مستقیما تمام مسلمانان را مورد تعرض قرار می دهد.

یک مطلب را نیز باید اضافه کنم که من نسبت به طرز واکنش برخی مسلمین نسبت به این مسئله به شدت متأثر و متأسف گشته ام. استفاده از جبر و ستم، ایجاد عداوت و دشمنی و تجلیل از کشتار مردم بی گناه غیر نظامی نه تنها بر خلاف آموزه های پیامبر ما (ص) است، بلکه برای تمام ابناء بشر نیز غیر قابل قبول است.

اگرچه ممکن است ما با به تصویر کشیدن چنین تصاویری از پیامبرمان (ص) احساساتی شویم، اما این مطلب هرگز نمی تواند این چنین واکنش هایی را توجیه کند. ما باید هوشمندانه و عاقلانه خشم و غضب خود را به طرزی مسالمت آمیز اما مؤثر نشان دهیم. من چنین طرز کامل برخورد و کنترل این مسئله را که عجالتا در اتحادیه انگلستان توسط دولت و اکثریت رسانه های بریتانیایی اتخاذ شده است، ستایش می کنم. ما باید به شدت تلاش کنیم تا شاهد اتحاد اجتماعی، هم زیستی و هماهنگی حاکم بر جوامع باشیم.

درپایان، من معتقدم این خشمی که همه ما اتخاذ کرده ایم، قابل فهم و توجیه است. به هرحال، اجازه دهید غضب خود را بر روی رفع تصورات غلط متمرکز کنیم، دست به کار شویم و به دوستان، نزدیکان، هم کاران و جامعه، چهره حقیقی پیامبرمان (ص) را نشان دهیم. ما نیازمندیم تا زیبایی پیام و آموزه های او را نشان دهیم - پیامی از تکریم و بردباری دوطرفه، عشق و دلسوزی، حقیقت و عدالت، برادری و برابری.

:: سامی یوسف ::  

 

این پیام در سال گذشته و چندی پس از توهین به ساحت مقدس پیامبر گرانقدر اسلام منتشر شد

منبع : وبسایت شخصی سامی یوسف

 

منبع:samiyusufmusic



م.م ::: شنبه 87/1/3::: ساعت 5:0 صبح


لیست کل یادداشت های این وبلاگ


>> سامی یوسف و آوای اسلامی <<
سامی یوسف و آوای اسلامی
م.م
وبلاگ سامی یوسف و آوای اسلامی درباره موسیقی اسلامی از زبان یک خواننده مسلمان هست.

>> پیوندهای روزانه <<

>>فهرست موضوعی یادداشت ها<<

>>آرشیو شده ها<<

>>لوگوی وبلاگ من<<
سامی یوسف و آوای اسلامی

>>لینک دوستان<<

>>لوگوی دوستان<<
















>>اشتراک در خبرنامه<<
 

>>طراح قالب<<

>>نظر سنجی<<